Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

Iedere webmaster wil zijn of haar website hoger in Google. Ik zal jou precies uitleggen hoe je dit zelf voor elkaar kunt krijgen. Met het stappenplan wat ik hier beschrijf, is het niet moeilijk om beter gevonden te worden in Google. Wel zal je er de nodige tijd aan kwijt zijn om alles toe te passen.

Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Begrijp de (globale) werking van de Google zoekmachine

    De zoekmachine van Google wordt door de gehele wereld het meest gebruikt. Je kunt ook wel stellen dat het op het moment de beste zoekmachine is. Het is erg aannemelijk dat Google graag marktleider wil blijven.

    Daarvoor zijn ze er continu mee bezig om de zoekmachine te verbeteren. Dit doen ze door algoritmes te maken zodat de zoekmachine de best mogelijk resultaten, zo hoog mogelijk weergeeft.

    Als ze dit niet zouden doen en er telkens waardeloze websites op de eerst pagina zouden staan. Zal je begrijpen dat veel mensen opzoek gaan naar een beter alternatief, waar ze wel goede zoekresultaten voorgeschoteld krijgen.

    Hoe Google bepaald wat goede websites zijn

    Hoe het Google algoritme precies in elkaar zit weet niemand. Oké op een aantal mensen die bij Google werkzaam zijn na dan.

    Wel geeft Google regelmatig tips over wat welke websites hun voorkeur hebben. Daarnaast zijn er mensen die verschillende dingen testen, wat beter werkt om hoger in Google te komen.

    Hierdoor zijn er op het moment van schrijven zeker 200 factoren bekend, die invloed kunnen hebben op hoe goed jouw website wordt weergegeven in Google.

    Niet al deze factoren zijn even belangrijk om op nummer 1 te komen in Google. Waardoor je vaak al met de belangrijkste factoren hoger in Google kan komen. Vooral als je in de branches zit waar niet zo heel veel concurrentie is van grote bedrijven.

    Hieronder zal ik dan ook de belangrijkste factoren beschrijven om hoger in de zoekmachines te komen.

    Google misleiden is risicovol en houdt vaak niet lang stand

    Er zullen altijd mogelijkheden bestaan om software te misleiden. Waardoor er ook altijd mensen zijn die trucs gebruiken om hoger in Google te komen. Deze manieren werken soms erg goed, maar ze hebben nagenoeg allemaal met elkaar gemeen, dat ze niet voor lange tijd werken.

    Je doet er dan ook goed aan om gebruik te maken van mogelijkheden die “Google goedgekeurd zijn”. Om ervoor te zorgen dat je behaalde resultaten voor lange tijd standhouden.

    Tips om hoger in Google te komen

    Sommige van onderstaande tips zijn belangrijker dan de andere, maar ze hebben allemaal betrekking tot elkaar. Waardoor het niet goed werkt als je alleen tijd besteed aan één onderdeel.

    Juist door alle punten toe te passen, zal je de beste resultaten behalen. Ondanks dat 1 punt op zichzelf niet veel uithaalt, zal deze dus zeker wel bijdragen aan een goed resultaat.

    1. Zorg voor de beste pagina voor een bepaald zoekwoord

    Zoals je hebt kunnen lezen is wil Google hun bezoekers de best mogelijke zoekresultaten geven. Hierdoor hebben ze software ontwikkeld welke dit zo goed mogelijk bijhoudt.

    Tevens zijn er ook mensen werkzaam voor Google die websites daadwerkelijk bezoeken en deze beoordelen.

    Het meest belangrijke wat je kunt doen om hoger in Google te komen is dan ook zo’n goed mogelijk “antwoord” geven op de zoektermen waar je op gevonden wilt worden. Waarbij je ook nadenkt over wat de intentie is van iemand die een bepaald zoekwoord gebruikt.

    Dit betekent dat je de allerbeste, meest informatieve pagina dient te maken die er is. Of in ieder geval in het land van de bezoekers waar jij je op richt.

    Je zou nu iets in de trend kunnen denken van: Maar mijn concurrent met een waardeloze pagina staat op nummer 1.

    Dit is ook zeker mogelijk, omdat er meerdere factoren meespelen. Maar voor de langere termijn zul je zien, dat die nummer 1 plek geen standhoudt als er betere alternatieven zijn.

    Het is daarom ook aan te raden om pagina’s te updaten als je zelf hoog scoort, terwijl je niet de beste pagina hebt. Om zo te voorkomen dat een concurrent jou straks ineens voorbijschiet.

    2. Hoger in Google komen met links van andere websites naar die van jou

    Linkjes naar je website, ook wel backlinks genoemd. Deze factor is eigenlijk vanaf het begin af aan de belangrijkste factor om boven in de zoekresultaten te komen. In het verleden maakte het niet uit waar je linkjes naar je website plaatste, als het er maar zo veel mogelijk waren.

    Iedere link geplaatst naar jouw website geeft een bepaalde waarde mee. Deze waarde werd aangegeven in PageRank. Hoe meer links hoe hoger de PageRank was.

    Tevens is het ook zo hoe meer links van websites met een hoge PageRank, des te waardevoller deze links zijn.

    Eerder werd door Google aangegeven hoe hoog de PageRank was van een bepaalde website. Tegenwoordig doen ze dit niet meer, mede omdat mensen erg veel links gingen plaatsen.

    Omdat men zo veel spam links ging plaatsen, heeft Google het algoritme behoorlijk aangepast. Waardoor dat soort praktijken niet meer werken en zelfs schadelijk kunnen zijn voor de vindbaarheid van je website.

    Maar ondanks dat het algoritme naar zeggen dagelijks wordt aangepast, zijn links van andere websites nog steeds heel erg belangrijk om je website hoog te laten scoren.

    Let er hierbij wel op, dat je punt nummer 1 niet overslaat. Anders zullen je mooie resultaten als sneeuw voor de zon verdwijnen.

    Het voordeel van goede content, is trouwens ook dat je automatisch linkjes krijgt van goede websites. Omdat de webmasters jouw content zo goed vinden dat ze deze graag met andere willen delen.

    Bij het verkrijgen van linkjes naar je website is het tegenwoordig belangrijk dat deze van betrouwbare en het liefst populaire websites komen. Daarnaast is het ook nog belangrijk dat ze van pagina’s komen die gerelateerd zijn aan jouw pagina.

    Je website hoger in google door backlinks
    Je website hoger in google door backlinks.

    Zelf links naar je website plaatsen

    Zelf links naar je website plaatsen, is iets wat erg veel gedaan wordt. Ondanks dat Google dit niet waardeert, werk het wel.

    Alleen bestaat er het gevaar dat Google je website bestraft als er op zo’n manier links geplaatst worden. Omdat je puur bezig bent met het internet vol te spammen met als doel de zoekresultaten te beïnvloeden.

    Het “probleem” is alleen hoe je anders aan links naar je website kan komen, als men überhaupt niet weet dat je website bestaat.

    Hiervoor bestaan er een aantal mogelijkheden, die niet allemaal alleen gericht zijn op het krijgen van linkjes, maar ook zorgen voor meer bezoekers.

    Des te meer bezoekers je website heeft, des te groter is de kans dat mensen er linkjes naar plaatsen. Waardoor je automatisch nog meer links krijgt zonder er iets voor te hoeven doen.

    Links van Social media

    Social media platformen zijn dan ook een ideale plek om je website onder de aandacht te brengen. Het mooie is dat je er ook een link naar je website kan achterlaten.

    Door actief te zijn op social media, zul je zien dat je website daarvandaan ook bezoekers krijgt.

    Links van een forum

    Dit soort links hebben niet zoveel waarde om direct beter gevonden te worden in de zoekmachines. Maar als je ze op een goede manier plaatst kunnen ze wel voor veel bezoekers zorgen. Waardoor ze indirect wel degelijk invloed hebben op je plaats in de zoekresultaten.

    Het is hierbij niet de bedoeling dat je het internet vol zet met honderden of zelfs duizenden links. Maar liever enkele, waarbij ze een toegevoegde waarde hebben voor de bezoekers op een forum.

    Zorg ervoor dat je op een forum vragen van mensen zo goed mogelijk beantwoord. Na loop van tijd komt er vanzelf een vraag van iemand die gerelateerd is aan jouw website. Waarbij je een linkje naar jouw website kan plaatsen.

    Hierbij moet je linkje natuurlijk wel toegevoegde waarde hebben. Bezit je website nog geen pagina die toegevoegde waarde heeft op de vraag? Dan is dit misschien het ideale moment om er een pagina over te maken!

    Bekijken op fora met wat voor vragen mensen zitten, welke gerelateerd zijn aan jouw website. Is een uitstekende manier om erachter te komen wat goede onderwerpen zijn om over te schrijven.

    Linkjes die niet meer werken op andere websites laten veranderen voor linkjes naar jouw website

    Webmasters linken vaak uit naar andere websites. Maar in de loop der tijd kan het gebeuren dat websites ophouden te bestaan.

    Hierdoor zullen deze linkjes niet meer werken en een 404 error opleveren als men erop klikt. De website of webpagina waarnaar gelinkt wordt bestaat dan niet meer.

    Dit is een ideale manier om een webmaster te helpen om ervoor te zorgen dat hij niet meer linkt naar een webpagina die er niet meer is.

    Vooral als jij direct een vervanging hebt voor de oude link. Namelijk een link naar jouw pagina waar nog veel betere informatie op staat.

    Deze manier om aan links te komen naar je website, neemt veel tijd in beslag. Maar de resultaten kunnen enorm zijn. Vooral als het links zijn op grote websites met erg veel bezoekers.

    Hoe zoek je naar links die niet meer werken?

    Een belangrijk onderdeel van deze techniek is dat je weet waar linkjes staan die niet meer werken.

    Hier kun je achter komen door websites te controleren waar jij graag een linkje van zou willen hebben.

    Handmatig is dit een zeer tijdrovende klus, maar gelukkig bestaat hier software voor om het te automatiseren.

    Bijvoorbeeld met Screamingfrog kun je nagaan of een website links bevat die niet meer werken.

    Deze software is trouwen ook erg handig om je eigen website te checken op fouten.

    Een andere mogelijkheid is door gebruik te manken van een Chrome extensie genaamd Check My Links.

    Met deze extensie kun je op pagina’s snel checken of er niet werkende links op staan.

    Een gastartikel op een andere website

    Zijn er websites in jouw industrie die veel bezoekers hebben? Dan zijn dat de ideale plekken om een gast artikel voor te schrijven.

    Door het schrijven van een gastartikel op een andere website, ontvang je niet alleen een link. Maar je zorgt er ook voor dat een groot publiek kan lezen wat jouw kennis is van een bepaald onderwerp.

    Houdt er met het plaatsen van gastartikelen, dat deze op vertrouwde websites komen te staan. Welke gerelateerd zijn aan jouw website of grote bekende websites met erg veel bezoekers.

    3. Een goede Interne link strategie

    Interne links zijn de URL-verwijzingen binnen jouw website zelf. Door van de ene pagina naar de andere te linken, zal je zorgen dat je betere resultaten behaald in Google.

    Door vanaf gerelateerde pagina’s te linken zal Google beter begrijpen waar een pagina over gaat. Daarnaast zorg je ervoor dat de linkwaarde in de vorm van pagerank doorstroomt op je website.

    Ook voor de bezoekers is het een stukje gebruiksgemak, als ze gewezen worden op artikelen die waarschijnlijk interessant zijn voor ze.

    Als je een link plaats binnen je website, gebruik dan als linktekst het zoekwoord waar je graag op gevonden wilt worden.

    4. Zoekwoorden onderzoek

    Zoals eerder aangegeven dien je de beste pagina te maken voor een bepaald zoekwoord, of nog beter een groep zoekwoorden.

    Om dit te succesvol te doen, dien je wel te weten waar mensen op zoeken, hoe vaak per maand en of er veel concurrentie is.

    Door een zoekwoord onderzoek te doen, zul je deze gegevens verkrijgen. Waardoor je precies weet waar je over moet schrijven en welke vragen je dient te beantwoorden.

    Kiezen voor de juiste zoekwoorden

    Waarschijnlijk weet je zelf wel op welke woorden je met je bedrijf gevonden wilt worden. Omdat bepaalde woorden nu eenmaal voor de hand liggend zijn.

    Bijvoorbeeld als autohandelaar zou je waarschijnlijk wel op het zoekwoord “auto kopen” gevonden willen worden.

    Het zijn immers mensen die interesse hebben in een nieuwe auto, waardoor het allemaal potentiële klanten zijn.

    Het probleem met dit soort woorden is, dat nagenoeg iedere autohandelaar, garage en dealer hier op gevonden wil worden. Waardoor er erg veel competitie is op dit soort woorden.

    aantal google zoekresultaten voor een zoekwoord
    Het aantal google zoekresultaten voor een zoekwoord.

    Door simpelweg een zoekwoord in Google te typen, kun je zien hoeveel resultaten er zijn gevonden voor die zoekterm.

    Je zult begrijpen dat dit een zoekterm is met een erg hoge concurrentie. Waardoor het erg moeilijk is om hier op nummer 1 voor te komen.

    Kiezen voor langere zoekwoorden

    Veel beter zou het zijn om je eerst te richten op zoekwoorden met minder concurrentie. En op zoekwoorden die een stuk specifieker zijn.

    Het mooie is dat je Google hier ook weer voor kunt raadplegen. Tijdens het typen van de zoekopdracht “auto kopen” geeft Google namelijk zelf al suggesties.

    zoekwoord sugesties google
    Zoekwoord sugesties van Google.

    Als autohandelaar in Emmen zou het dan ook een stuk beter zijn om je pagina te optimaliseren voor het zoekwoord “auto kopen Emmen” of nog beter “tweedehandsauto kopen Emmen”.

    zoekresultaat longtail zoekwoord google
    Zoekresultaat van een longtail zoekwoord.

    Deze zoekterm is namelijk een stuk specifieker, dus heb je veel meer gerichtere bezoekers. Daarnaast is de concurrentie een stuk kleiner als je kijkt naar het aantal resultaten.

    Richt jij je voornamelijk op 1 merk, dan kun je de een nog gerichtere zoekterm gebruiken door “auto” te veranderen door het automerk welke jij verkoopt.

    Een zoekterm die uit meerdere woorden bestaat, wordt ook wel een “longtail zoekwoord” genoemd.

    Verschillende manieren om zoekwoorden te vinden

    Ondanks dat er een heel aantal zoekwoorden voor de hand liggend zijn. Zijn er ook zoekopdrachten waar je niet zo aan zou denken. Maar waar je wel op gevonden zou willen worden als bedrijf.

    Om dit soort zoekwoorden te ontdekken kun je gebruikmaken van software. Welke je heel veel tijd bespaard en ook nog eens op zoekwoord ideeën komen, waar je zelf nooit was achter gekomen.

    Gebruik maken van Google zoekwoordplanner

    De Google zoekwoordplanner is er om je te helpen een keuze te maken om op bepaalde zoekwoorden te adverteren binnen Google.

    Deze tool geeft laat je verschillende gerelateerde zoektermen zien, met daarbij ook ongeveer hoe vaak men daar maandelijks op zoekt. Hierdoor kun je op een gemakkelijke manier op ideeën komen.

    Snel hoog in Google me Google Ads

    Om daadwerkelijk te gaan adverteren in Google Ads is een nog een beter idee. Zo kun je niet alleen kijken op welke zoekwoorden het meest gezocht wordt. Maar ook welke zoekwoorden het beste zijn!

    Zo kun je wel denken dat een bepaald woord goed is om je op te richten, maar in werkelijkheid kan dit best wel tegenvallen.

    Kijken welke zoekwoorden je concurrentie gebruikt

    Erachter komen op welke zoekwoorden je concurrenten gevonden worden is natuurlijk goud waard.

    Je komt er zo achter waar je goedlopende concurrent zijn klanten vandaan haalt in de zoekmachines.

    Ahrefs is de beste software om te kijken op welke zoekwoorden een website gevonden wordt. Ahrefs kun je volledig gebruiken met een proefabonnement van 7 dagen voor een paar euro. Dit is zeker de moeite waard.

    zoekwoorden van concurrent uit ahrefs
    Een voorbeeld van een bedrijf welke hoog scoort op het zoekwoord “auto kopen”.

    Je kunt zien dat deze website meer dan 32 duizend voorkomt in de top 100 van Google. Dit terwijl ik gefilterd heb op alleen zoektermen die bestaan uit minimaal 3 woorden.

    Naast dat je met Ahrefs kunt kijken op welke zoekwoorden je concurrenten het goed doen. Kun je er ook zoekwoorden intypen om te zoeken naar gerelateerde zoekwoorden.

    Het is dan ook zeker een goede software om keywords mee te vinden. Al zijn er ook tal van andere software te vinden die dit ook kan doen.

    Je richten op lange zoektermen in de vorm van vragen van mensen

    Deze manier pas ik ook toe met dit artikel. Ik weet namelijk dat er erg sterke concurrentie is op zoekwoorden zoals “hoger in google”.

    Aangezien ik net ben begonnen met artikelen te schrijven voor deze website. En de website nog niet zo populair is als andere. Heeft het voor mij geen nut om me nu al te focussen op dat soort woorden.

    Daarnaast heb ik ook nog eens te maken met webmasters die aardig wat afweten van wat ze moeten doen om op dat soort woorden te scoren. Waardoor ik me voor nu beter kan gaan richten op longtail zoekwoorden.

    Daarom ben ik dan ook opzoek gegaan naar vragen. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van Ahrefs. En gekozen voor de titel: Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

    Er zijn een stuk minder mensen die hierop zoeken, maar het is goed mogelijk dat dit artikel ook gaat scoren op andere zoektermen zoals bijvoorbeeld: Website hoger in Google. Waar deze pagina uiteraard een uitstekend antwoord voor geeft.

    Daarnaast zag ik op het moment van schrijven een kans om een beter artikel te publiceren dan een aantal websites die nu op de eerste pagina staan.

    Tevens beantwoordt dit artikel vragen die klanten aan mij hebben gesteld, waardoor ik voortaan naar dit artikel kan verwijzen in plaats van een half uur tot een uur te bellen per klant.

    Andere manieren om opzoek te gaan naar vragen

    Naast Ahrefs te gebruiken zijn er ook andere manieren om te zoeken naar vragen van mensen. Zo kun je natuurlijk ook gewoon kijken wat men op diverse fora en social media vraagt.

    Tevens is er ook nog een handig stukje software te gebruiken voor dit doel. Dit is Answer The Public.

    5 Zoekwoorden op de juiste manier gebruiken

    Nu je weet op welke zoekwoorden je allemaal wilt scoren in de zoekmachines. Dien je deze zoekwoorden op een juiste manier te gebruiken bij het maken van je webpagina.

    Als je gebruik maakt van WordPress, dan kun je gebruikmaken van een SEO plugin zoals Rank Math SEO. Hiermee wordt het een stuk eenvoudiger om bij te houden waar je zoekwoord allemaal dient voor te komen om hoger te scoren.

    Belangrijkste plaatsen waar je keyword gebruikt kan worden

    1. De URL. Zo zal de URL van dit artikel er straks zo uit komen te zien: https://mepweb.nl/hoe-krijg-ik-mijn-website-hoger-in-google/
    2. De SEO-titel.
    3. Heading titels (H1 – H6), waarbij H1 het belangrijkste is en H6 het minst.
    4. Afbeelding ALT tekst.

    Daarnaast zijn er nog een aantal mogelijkheden welke een positieve invloed hebben zoals:

    1. Het zoekwoord vetgedrukt
    2. Het zoekwoord cursief
    3. Het zoekwoord in de tekst
    4. Het zoekwoord gebruikt in het begin van de tekst

    Nu je weet dat je op deze manier beter gevonden kunt worden. Zou je iets kunnen denken in de trend van: Mooi nu stop ik mijn pagina vol met woorden waar ik op gevonden wil worden.

    Dit was in het verleden een goed idee, maar vandaag de dag niet!

    Voorkom keywordstuffing

    Keywordstuffing is het overmatig gebruikmaken van zoekwoorden, om zo de ranking in de zoekmachines te beïnvloeden. Deze manier van zoekwoorden te gebruiken werkte in het verleden erg goed.

    Vandaag de dag werkt dit een heel stuk minder goed, omdat Google het zoekalgoritme er op heeft aangepast.

    Het is zelfs zo dat je webpagina er voor “bestraft” kan worden, waardoor je een stuk minder of zelfs helemaal niet zichtbaar bent op de overmatig gebruikte zoekwoorden.

    Gebruik zoektermen dan ook op een zo natuurlijk mogelijke manier en gebruik ze niet te veel.

    Zoekwoorddichtheid oftewel keyword density

    Oké, zoekwoorden niet te veel gebruiken, maar wat is te veel dan?  Dit verschild per zoekwoord waardoor er geen exact percentage voor te geven is. Welke je voor ieder zoekwoord of zoekterm kunt gebruiken kunt gebruiken.

    Wel is het mogelijk om een goede inschatting te krijgen wat een goed percentage is. Dit doe je door te kijken wat de huidige top 3 in Google voor percentage gebruikt en hier het gemiddelde van kunt nemen.

    Hiervoor kun je software gebruiken zoals ZORA van SerpWoo, welke exact aangeeft wat er allemaal veranderd dient te worden.

    Maar je kunt ook gebruik maken van een gratis tool zoals deze, waarbij je per URL de keyword density kunt checken.

    Houd er verder rekening mee dat zoektermen welke uit 1 woord bestaan en stuk gemakkelijker en natuurlijker op een pagina verwerkt kunnen worden. Dan dat je een lange zin telkens gebruikt.

    De keyword density van een zin, zal dan ook een heel stuk lager zijn.

    Is je tekst natuurlijk geschreven, maar is je keyword density toch te hoog? Kijk je tekst dan eens na, en bekijk of je wellicht het zoekwoord kunt vervangen voor een synoniem.

    Hiermee zorg je niet alleen dat je keyword density omlaag gaat, maar zal je ook beter scoren op synoniemen of zeer gerelateerde zoektermen.

    6. Optimaliseer je website voor een beter gebruikersgemak

    Als je website bezoekers goed met jouw website overweg kunnen, heeft dit een positieve invloed op jouw plaatsing in Google.

    Een snelle website

    Hierbij is een snelle website enorm van belang. Veel mensen klikken een website namelijk weg als deze er meer dan 3 seconden over doet.

    Daarnaast hebben grote bedrijven testen gedaan, waarbij er uitkwam dat een snellere website direct in verbinding staat met een hogere omzet.

    Een responsive website

    Vandaag de dag gebruiken meer mensen een mobiel om op internet te surfen, dan mensen een PC gebruiken.

    Hierdoor kom je er vandaag de dag ook niet meer mee weg om een website voor te schotelen die niet geschikt is voor het gebruik op smartphones en tablets.

    Een veilige website

    Uiteraard wil je niet dat de bezoekers van je website een computervirus binnenhalen. Daardoor is het verstandig om je website zo veilig mogelijk te houden.

    Dit doe je onder andere door gebruik te maken van originele software. Daarnaast zorg je ervoor dat de geïnstalleerde software up-to-date is.

    Tevens zorg je ervoor dat jouw website gebruikmaakt van een SSL certificaat, zodat deze te bezoeken is over een https verbinding.

    7. Gebruik Google Search Console en Analytics

    Googel Search Console is gratis software waarbij je veel informatie kunt inzien over het presteren van jouw site in de zoekmachine van Google.

    Zo kun je er bekijken op welke zoektermen je zichtbaar bent, hoeveel mensen er geklikt hebben, hoeveel pagina’s er geïndexeerd zijn of er pagina’s met problemen zijn en nog veel meer handige informatie.

    Omdat het gratis is en informatie bevat die rechtstreeks uit Google komt, is het aan te raden om hier zeker gebruik van te maken. In combinatie met Google Analytics kun je erg veel informatie vinden over je website bezoekers.

    Je bedrijf hoger in google door SEO uit te besteden

    Door het bovenstaande allemaal toe te passen bij je website, moet het jou ook lukken om hoger in Google te komen. Waardoor jouw website dagelijks vele gratis bezoekers zal ontvangen.

    Heb je zelf geen zin of geen tijd om het bovenstaande uit te voeren voor jouw website? Dan kun je natuurlijk altijd overwegen om het uit te besteden aan een bedrijf.

    Vraag hierbij wel welke manieren een bedrijf gebruikt om je website beter vindbaar te maken.

    Je zit er namelijk niet op te wachten dat je website snel hoger in Google komt, maar er vrij snel ook weer vanaf is. Doordat er manier zijn gebruikt die Google bestraft.

    Uiteraard mag je ook altijd geheel vrijblijvend met ons contact opnemen om te bespreken wat er met jouw website mogelijk is.

    Vragen over onze €127- website service? Lees dan eens deze FAQ op onze website of neem vrijblijvend contact op:

    Scroll naar top